moving towards ramadhan?

|


Assalamualaikum to All Muslim readers. How are you? Arjuukum fissihhah wal `afiah. Aku yang berstatus yazid wayanqus (kesihatan/iman pun kadang2 begitu) sangat memerlukan doa2 antum diluar sana. Sama2 kita doakan saudara2 kita (muslims) dan juga diri kita agar dapat berada di dalam syahru ramadhan yg penuh dengan keberkatan dan pengampunan daripada Allah. Juga tidak dilupakan pada sahabat2 kita yang masih belum diberi hidayah dari Allah, berusahalah dan berdoalah kita untuk mereka agar mereka juga dapat merasai kenikmatan ketika di bulan ramadhan al-mubarak al-karim. Kita tidak mampu untuk memberi hidayah islam dan iman pada mereka kerana Allah sendiri telah berfirman dalam surah Al-qosos ( 28:56) yang maksudnya:

"Sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayat petunjuk kepada sesiapa yang engkau kasihi (supaya dia menerima Islam), tetapi Allah jualah yang berkuasa memberi hidayat petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya) dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayat petunjuk (kepada memeluk Islam)."

Ini membuktikan hanya Allah yang mampu memberi hidayah islam dan iman kepada sesiapa jua yg dikehendaki-Nya. Persiapkan diri kita sementara masih ada masa (we have more or less 20 days to ramadhan). Ay0!

4 comment:

hang kebun berkata...

ayuh! beramai2

Unknown berkata...

ayo!!!

IBNUSIS berkata...

benar2

ahli2 majlis dalam jemaah taylors
pergiatkanlah aktiviti dakwah tuk menghadapi ramadan ni..
perbanyakkan daurah bg semua bdk2 dapat tau cara terbaik berpuasa

Tanpa Nama berkata...

Cayalah akhi! Sememangnya kita tak dapat memberi hidayah. Bukan keje kita. Buat apa nak baiki kereta kalu majikan kita bayar gaji untuk masak kuih kan?

Ayuh, tarbiyah dunia! Muahaha...

Live:Masjidil haram

 

©2009 - مَنْ أنَا - | Edited by -man ana-